Tanácsok abszolút kezdő jógázóknak

Sokakban él az a téveszme, hogy a jóga valamiféle különleges, emberfeletti képességeket követel meg. Elnézzük az oktatót vagy látjuk az indai jógikról készült egzotikus díszletekben megjelenő képeket, egy-egy filmrészlet idéződik az emlékezetünkbe – de valóban így lenne?

A jóga helyességét a természetessége adja. Nem követel meg természetellenes mozgást. Éppen ellenkezőleg: a természetes mozgáshoz vezet vissza. A jóga légzőgyakorlatai segítenek visszatérni a velünk született természetes légzéshez. A jógához tehát nem kell többel rendelkeznünk, mint a születéskor magunkkal hozott képességeinkkel és testünkkel.


Sokan azt gondolják, hogy nem elég hajlékonyak a jógához, tartanak attól, hogy képtelenek lennének kivitelezni az egyes pózokat. Ez abból a hibás elképzelésből ered, melyet a modern nyugati, versenyorientált társadalmunk nevelt belénk.

Az oktatók, a jógik nem sportversenyzők, teljesítménytúrázók. Mindaz, amit látunk tőlük nem valami a miénktől eltérő különleges testi adottság eredménye, hanem készséggé vált rendszeres gyakorlásé.

a jóga ászanák gyakorlásnak nem előfeltétele a hajlékonyság. sőt.. minél merevebbek, feszesebbek az izmadi, annál nagyobb szükséged van rá.
Ugyanez igaz az életkorodra is: nem lehetsz sem túl fiatal ahhoz sem túl idős ahhoz, hogy elkezdj jógázni, mert a jóga nem életkorhoz kötött. Sohasem késő visszatérni természeteshez és az egészséghez.

A jóga egyetlen kritériuma : a kitartás. Csak kitartó gyakorlás által lehet megtapasztalni a fejlődést. és a testi -lelki változást.

Sokan azt gondolják, hogy az ő életmódjuk túl stresszes a jógához, hiszen a jóga nyugalmat, koncentrációt követel, a lélek lecsendesítését. A jóga éppen a stresszoldás egyik legjobb eszköze.

A helyes légzéssel összehangolt mozgás stimulálja aparaszimpatikus idegrendszert lenyugat. A jóga könnyeddé szabaddá és oldottá tesz.

Csökkenti a versengési kényszert, leszoktat a testi-mentális-érzelmi túlfeszítésről. Stimulálja a test szervrendszeri működéseit, az anyagcserét, és a regenerálódási folyamatokat. Visszavezet a természetes állapothoz, ami után oly sokszor sóvárog a testünk.

A jógához semmi másra nincs szükséged, csak a testedre és a kitartásodra. A kitartás meghozza a gyümölcsét. Pár alkalom után érezhető a hatása, látható a változás: az izmok, ízületek lazulnak, a testtartás javul. Érezhető a mozgásban a rugalmasság. A darabosságot- az ízületek helyesebb mozgása révén a könnyedség váltja fel, a test hatékonyabbá válik, a légzés,, a vérkeringés és az anyagcsere folyamatok javulnak..

A mozgással és a légzéssel is összefüggésbe hozható kognitív képességek javulása révén szellemi frissesség, kipihentség tapasztalható.

Minden kezdet nehéz, de a jóga nem gyötrelmes kezdet. Tiszteld a tested, ne erőltesd túl és ne kényszerítsd arra, amire még nem áll készen.Tanuld meg szeretni, elfogadni a fizikai burkot amivel rendelkezel annak korlátaival és adottságaival együtt.

Renszeres gyakorlással a jóga szellemisége észrevétlenül csempészi be magát a lelkedbe – általa nyugodtabb, kiegyensúlyozottab, elfogadóbb rugalmasabb leszel, (nem csak fizikálisan) hanem a mindennapokban is. Ezek a hosszútávú, rendszeres gyakorlás “melékhatásai”.

A kezdeti gyakorlás azonnali hatásaként magasabb energiaszint, tisztább elme, jobb anyagcsere, minőségibb alvás tapasztalható.

Bármelyiknek szűkében vagy érdemes mielőbb megtenni az első lépést : elkezdeni a gyakorlást.🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)