5 téveszme, ami miatt nem kezdted még el a jógázást

Számtalan téveszme él az emberekben, ami miatt ódzkodnak a jógától. Mi most segítünk ezekről lerántani a leplet és rávilágítani ezek valótlanságára.

  1. A jóga vallás

A jóga nem vallás, hanem életfilozófia. Nyilván magad is észrevetted már, hogy a keleti életfilozófiákban a testi és lelki gyakorlatok szorosan összetartoznak, nem szokás a test és a szellem olyan éles – és hibás – elkülönítése, mint manapság a nyugati kultúrákban. A klasszikus görög és római filozófusok sem választották el az élet kérdéseit a testtől: ép testben ép lélekben – hirdették. A jóga filozófiájában nincsenek megkérdőjelezhetetlen dogmák, kötelező hitrendszer.

Vallástól, világnézettől függetlenül bárki magáénak érezheti, hiszen a jóga filozófiájának nincs más célja, mint kérdéseket felvetni, betekintést nyerni a test és lélek kapcsolatába és felelős döntéseket hozni.

  1. A jógagyakorláshoz hajlékonyság szükséges

A jóga erősít, javítja a testtartást, az egyensúlyérzéket és a rugalmasságot, mindezek pedig hozzájárulnak az ízületek védelméhez a megfelelő mozgáskultúra kialakításához, mely a szervezet egészére jótékony hatással van. A hibás testtartás, a lerövidült izmok, beszűkült mozgásterű ízületek idővel fájdalomhoz, degenerációkhoz vezetnek. Nem ritkán egy fejfájás hátterében is helytelen testtartás áll.

A rugalmasság hiánya, az egyensúly romlása a mindennapokban sérülésekhez, akár balesetekhez is vezethet – mindezek megelőzésében, kezelésében segíthet a jóga. A helyesen, megfelelő odafigyeléssel és tudatossággal kivitelezettt jóga ászanáknak  nem okoznak fájdalmat, nem, még akkor sem, ha úgy érzed túl merev, esetleg ügyetlen vagy. A jóga pontosan azért van, hogy ezeken segítsen és nem azért, hogy ezek miatt kizárjon.

  1. A jógához speciális diéta, testalkat szükséges

A jóga befogadó, a gyakorlás igény szerint módosítható és és formálható az egyéni adottságoknak megfelelően. A jógához nem lehetsz túl sovány vagy túlsúlyos, túl idő vagy túl fiatal. Nem követeli meg, hogy változtass például az étrendeden, mégis észrevétlen jobb irányba tereli a szokásaidat, javítja az életminőségedet.

  1. A jóga csak pihenés

Egészen mást fogsz gondolni erről az első jógaórád után. A jóga komplex gyakorlatsorokból áll, melyek  végehajtása szellemi és testi koncentrációt igényel. Kognitív összhangra van szükség ezek kivitelezéséhez, a mindennapokban megszokott mozgásformáktól merőben eltérő mozdulatokat követel meg.

A jóga a különböző gyakorlatok, pózok, meditáció révén valóban stresszoldó, az általa megteremtett harmónián keresztül belső békét teremt, kiegyensúlyoz és ezáltal pihentet – ugyanakkor érezni fogod, hogy a jóga korántsem pihenés, hanem valódi, a teljes valódat megmozgató munka.

  1. A jóga csak a nőknek szól

Richard Gere és Sting  rácáfolhatnának erre a nyugati és szerencsére egyre meghaladottabb téveszmére. A jóga segíti a koncentrációt, javítja a fókuszálást. A stressz csökkentése révén hatékonyabb munkához vezet, pihentetőbb alváshoz.

A férfiaknak éppen annyira  van szükségük a rugalmasságra, a helyes testtartásra és légzésre, mint a nőknek. Az ülőmunkákból, mozgáshiányból stresszes életmódból eredő fiziológiai elváltozások és testi fájdalmak – mint a derékpanaszok, szervi problémák – őket sem kerülik el.

Egy-egy jóga kurzusra ellátogatva ma már csak nagyon kevés férfi találná egyedül magát – szerencsére.  

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Iratkozz Fel Ingyenes Kezdő Jóga Hírlevelemre!

Kezdd el az otthoni jógagyakorlást videóim segítségével még ma!

Összeállítottam neked, egy közel 30 videóból álló sorozatot, melynek segítségével MÉG MA elkezdheted otthoni jógagyakorlásodat. Írd be email címedet a lenti mezőbe és máris küldöm neked az első videómat. Namaste, Mónika.

 

E-mail-cím: *

(e-mail-címedet bizalmasan kezelem)